Regulamin sklepu
§1 Postanowienia wstępne
1. Sklep internetowy Przędza Jędza, dostępny pod adresem internetowym https://przedzajedza.pl/, prowadzony jest przez Właściciela Sklepu, tj. Przędza Jędza Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0001092588 dokonanego przez Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ w Gdańsku, posługującej się numerem NIP 5862403342 oraz numerem REGON 528013790.
2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze sklepu i określa zasady korzystania ze sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem sklepu.
§2 Definicje
1. Konsument / Klient – każdy podmiot lub osoba fizyczna, dokonująca zakupów za pośrednictwem Sklepu i zawierająca ze Sprzedawcą umowę kupna-sprzedaży w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
2. Właściciel Sklepu – Przędza Jędza Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0001092588 dokonanego przez Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ w Gdańsku, posługującej się numerem NIP 5862403342 oraz numerem REGON 528013790.
3. Sprzedawca – Przędza Jędza Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0001092588 dokonanego przez Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ w Gdańsku, posługującej się numerem NIP 5862403342 oraz numerem REGON 528013790.
4. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
5. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Właściciela Sklepu pod adresem internetowym https://przedzajedza.pl/
6. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość
(w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
7. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
8. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu / Produktów ze Sprzedawcą.
9. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym wariantu Produktu, sposobu dostawy i płatności.
10. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
11. Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
12. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosownie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług.
§3 Kontakt ze Sklepem
1. Adres Właściciela Sklepu: Gdynia 81-584, ul. Olgierda 92c/13
2. Adres e-mail Właściciela Sklepu: karolina.kurpiewska@przedzajedza.pl
3. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą w kwestii funkcjonowania Sklepu za pomocą adresów podanych w niniejszym paragrafie.
§4 Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
§5 Informacje ogólne
1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta ani za udostępnianie przez niego haseł i innych danych dostępowych do Konta.
2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania konta.
3. Sklep składa się z Produktów i Usług oferowanych przez jednego Sprzedawcę. Sprzedawca może indywidualnie ustalać ich ceny, warianty, warunki realizacji Zamówienia, kosztów przesyłki, warunków zwrotów i reklamacji.
4. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
5. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt jego dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
6. Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.
§6 Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
1. Wybrać Produkt / Produkty będące przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Napisz do mnie” (lub równoznaczny);
2. Skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
3. Wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do rachunku, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia, podać adres e-mail lub telefon kontaktowy oraz wybrany paczkomat jeśli klient wybiera taką drogę dostawy.
4. Kliknąć przycisk “Wyślij” lub równoznaczny.
5. Właściciel sklepu odpisze na wiadomość najszybciej jak to możliwe w celu potwierdzenia zamówienia lub personalizacji wybranego przez Klienta produktu.
§7 Oferowane metody dostawy oraz płatności
1. Klient może skorzystać z metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu wskazanych na stronie Sklepu
2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
3. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronach Sklepu.
§8 Realizacja umowy sprzedaży
1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 6 Regulaminu.
2. Właściciel Sklepu umożliwia dokonanie zakupu u Sprzedawcy w Sklepie. Sprzedawca ma prawo do wyznaczenia własnych terminów realizacji Zamówień i ustalania kosztów ich dostawy, a także wprowadzania zmian ich dotyczących.
3. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej, wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
4. W przypadku wyboru przez Klienta płatności elektronicznych albo płatności BLIK, Klient obowiązany jest do dokonania przelewu
na konto podane przez Właściciela Sklepu w przypadku braku dokonania przelewu w ciągu 44 godzin od czasu zawarcia Umowy Sprzedaży – zamówienie zostanie anulowane.
5. Zakupiony Produkt / Produkty zostaną wysłane przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie, w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
6. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się od dnia uznania należności za Zakup na rachunku bankowego Sprzedawcy. Jeśli Klient zamawia Produkty u Sprzedawcy w Sklepie, wysyłka każdej partii zamówienia i jej koszt zależny jest od konkretnego Produktu.
7. Sprzedawca zobowiązany jest poinformować Konsumenta o przedłużeniu wysyłki zakupionych Produktów możliwie jak najszybciej, telefonicznie lub drogą mailową, na podany podczas dokonania przez Klienta zakupu adres mailowy.
8. Dostawa Produktów zakupionych w Sklepie odbywa się na terenie Polski, w celu wysyłki zagranicznej napisz do Sprzedawcy.
9. Dostawa Produktu do Konsumenta jest odpłatna. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego opisane jako „Koszt przesyłki” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
10. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem ostatecznym dla dostawy całości zamówienia jest najdłuższy podany termin.
§ 9 Prawo odstąpienia od umowy
1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
3. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy danej partii / części zamówienia którego dotyczy odstąpienie.
4. Konsument może odstąpić od Umowy, wypełniając formularz zwrotu, wpisując szczegóły zamówienia oraz numer konta do zwrotu należności za zakup i wysłać do Sprzedawcy mailowo. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
5. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
6. Skutki odstąpienia od Umowy:
7. W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.10. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
§ 10 Reklamacja i gwarancja
1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
2. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
3. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
4. Reklamację należy zgłosić drogą elektroniczną bezpośrednio u Sprzedawcy, u którego dokonano zakupu rzeczonych reklamowanych Produktów.
5. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
6. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany przez Sprzedawcę, u którego zakupiono wadliwy Produkt.
7. W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie.
§ 11 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http:// www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/ wazne_adresy.php.
2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
§ 12 Dane osobowe w Sklepie internetowym
1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Właściciel Sklepu.
2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§ 13 Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Dzięki naszym newsletterom jako pierwszy dowiesz się o nowościach w naszym portfolio oraz o ekskluzywnych ofertach i promocjach. Dołączając do naszej społeczności, masz również szansę na udział w konkursach i wygranie wyjątkowych nagród.
Wszystkie prawa zastrzeżone © Przędza Jędza 2023
Realizacja: patrykkaczmarczyk.pl